poniedziałek, 8 stycznia 2018

Prolog

Wiele lat temu świat został zniszczony przez serię katastrof naturalnych – zabójczych susz, niszczycielskich pożarów i przerażających burz. Bezradne wobec natury okazały się nawet najpotężniejsze państwa – na kolana upadła Rosja, poddały się Chiny, Japonia… Krwawe żniwa doprowadziły do gwałtownego spadku ludzkości – 3,1 miliarda. Kolejną porcję zebrały czyny człowieka; wojny domowe, walki o jedzenie, kanibalizm… 1,3 miliarda.
Ci,  którzy wyszli z tego wszystkiego cało, osiedlili się na ruinach dawnej Ameryki Północnej. Na jej terenie powstał zupełnie nowy organizm – państwo Panem ze stolicą w Kapitolu.
Rozwój świeżo uformowanego kraju opierał się na ciężkiej pracy mieszkańców Dystryktów – okręgów otaczających wspomniany Kapitol. Stworzono ich trzynaście, każdemu przypisano odpowiedni zakres prac – Czwarty zajmował się rybołówstwem, Jedenasty dostarczaniem owoców, Dwunasty wydobywaniem węgla…
Wyzysk społeczeństwa i brutalne rządy najbogatszych doprowadziły do licznych buntów. Trzynaście dystryktów – z wyjątkiem Drugiego, lojalnego względem Kapitolu, powstało przeciwko tyranowi. W trakcie bratobójczych walk, nazywanych Mrocznymi Dniami, Dystrykt Trzynasty został zmieciony z powierzchni ziemi. Kapitol podpisał z Dystryktami Traktat o Zdradzie – gwarantował on nowe prawa i pokój. W celu zapobiegnięcia kolejnym buntom, władze postanowiły stworzyć turniej zwany Głodowymi Igrzyskami. Każdy z Dwunastu Dystryktów zobowiązał się do wystawienia dwojga uczestników, chłopca i dziewczynki, w wieku od dwunastu do osiemnastu lat. Mieli stanąć do bratobójczej walki na arenie – specjalnym terytorium kontrolowanym przez Organizatorów Igrzysk. Służyć za nią mogło dosłownie wszystko – od spalonej żarem pustyni po ziemię skutą lodem.  
Znaczna część Okręgów miała do tego wszystkiego negatywny stosunek. Jedynie Dystrykt Drugi zaakceptował zasady. W ramach podziękowań za pozostanie wiernym w trakcie Mrocznych Dni, otrzymał nagrodę w postaci szkolenia dzieci w specjalnych Akademiach. Dzięki temu zbierali naprawdę imponujące pule zwycięzców. Wkrótce dołączył do nich Dystrykt Pierwszy, potem i Dystrykt Czwarty. Trybuci z tych trzech dystryktów zaczęli zakładać na arenach sojusze – wspólnie zabijali najsłabszych, by na końcu pozbawić się wzajemnie życia.
Właśnie zbliża się 62 edycja Głodowych Igrzysk. Kto zwycięży tym razem?


Hejka, właśnie pojawił się pierwszy wpis na blogu - Prolog. Jeśli jeszcze nie zdążyliście się połapać, blog pisany jest na podstawie Igrzysk Śmierci. Dopiero zaczynam, proszę więc o ewentualną wyrozumiałość. Mam nadzieję, że będziecie zainteresowani historią Enobarii!
Wszelkie najważniejsze informacje są w Menu pod Tekstem. Do zobaczenia!

12 komentarzy

  1. Witaj i tu.
    Na sam początek, radzę ci wyjustować tekst. Tak wygląda to estetycznej.
    A druga sprawa... zdradź mi, o zacny czarodzieju, jak udało ci się wziąć notkę autorską w taką ramkę? Przydałby mi się taki bajer.
    Dobra, a teraz do treści.
    No z tematyką to trafiłaś całkiem nieźle, bo choć sam zazwyczaj literaturą mugolską gardzę, tak Tracey czytała jej dużo, a ju musiałem dużo słuchać, więc uniwersum Igrzysk jest mi znane.
    Pomysł genialny, nawet w ślizgońskiej mierze geniuszu na to, żeby w prologu opisać historię, jak w ogóle doszło do takiego wyludnienia ziemi, bo chyba autorka nie wspomniała o tym ani razu w trylogii.
    No i nakreślenie historii Panem to też strzał w dziesiątkę.
    Będę czytać i komentować, możesz na mnie liczyć.
    Szkoda tylko, że od początku wiadomo, kto wygra Igrzyska. Acz, ciekaw jestem jaką Enobaria dostanie Arenę. (Walnij im tam Hogwart, to poumierają z głodu, zanim się znajdą w tym zamczysku :P). Taki tam nieśmieszny żarcik. Ale liczę na twoją oryginalność względem doboru areny.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, cześć!
      Tutaj masz kod na ramkę. Możesz zmieniać wszystkie wartości, np. kolor tła, ramki(ewentualnie je usunąć), dodawać jakieś efekty.

      blockquote {
      background: #999999; / chyba wiadomo /
      padding: 10px; / j.w /
      text-align: center; /wycentrowanie tekstu, możesz wziąć np. do prawego boku/
      border-top: 5px solid #; / tutaj masz kod na ramkę góną + kolor./
      border-radius: 50px; /To jest kod na zaokrąglenie ramek./
      }

      Myślałem nad Igrzyskami w Hogwarcie, ale chyba nie zdałoby to testu, Trybuci są zbyt głupi. xD

      Biedna Tracey, po Twojej śmierci musi szukać pocieszenia w ramionach innego Ślizgona.

      Usuń
    2. To jest po prostu edytowany Cytat.

      Usuń
    3. Wolę się nie wypowiadać na temat Tracey. Nie wiecie jeszcze wszystkiego, a ja nie chce zacząć kląć... :/

      Usuń
    4. Ps. Gdzie mam wkleić ten kod? Nie znam się na tej magii...
      Chciałbym, żeby artykuły z Proroka Codziennego pojawiały się w takiej ramce :/

      Usuń
    5. Już tłumaczę.
      Wchodzisz na Bloggera -> Wybierasz bloga -> Motyw -> Dostosuj -> Zaawansowane -> Tam masz różne zakładki, np. Strona, Tło Posta, Tytuł Posta. Na samym końcu znajduje się Dodaj Arkusz Css, wybierasz to. Pojawia się białe pole, w które to wklejasz.

      Instrukcja.
      1. https://imageshack.com/a/img922/4979/G720nt.png
      2. https://imageshack.com/a/img923/4783/HROYhG.png
      3. https://imageshack.com/a/img924/2943/x29xbq.png

      Na przykład u mnie wygląda to tak:
      https://imageshack.com/a/img922/2746/yaolN0.png

      Jeśli chcesz mogę pomóc Ci dostosować te wszystkie kolory i ramki, przydałby się tylko mail, będzie łatwiej. :p

      Usuń
    6. Miałem na myśli, że w białe pole wklejasz kod. ;)

      Usuń
    7. Daj znać jeśli się uda. ;)

      Usuń
  2. Piekny szablon! <3
    Pierwsze co mnie szokuje, to to, że w kolumnie obok widzę, iż masz gotowych już tyle rozdziałów do proszdu oO. Ludzie, jak wy to robicie, ja ledwo umiem pisać na bieżąco, bo jestem zbyt narwana, żebby od razu wszystkeigo nie opublikować :D
    Obejrzałam też trailer, super wykonany i równiez mnie zaciekawił.
    Powiem szczerze, że nie czytałam nigdy fanfika z Igrzysk Śmierci. Czas to zmienic. Serię czytałam naprawdę dawno, mam nadzieje, ze nie będę zapominac o różnych ważnych rzeczach. Może nawet sobie odświeżę? :D
    Również mi sie podoba, ze prolog wyjaśnia, dlaczego doszło do tego wyludnienia i przypomina te fakty z historii Panem, które juz znamy.
    Myślę, ze historia będzie ciekawa, zwłaszcza, że mamy czytac o kiś kto sam się zgłasza, mam nadzieję, że wykreujesz nam fajną bohaterkę :D
    Pozdrawiam, niech Wena będzie z Toba i czekam na rozdział!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!

      No, pisałem je w trakcie napływu weny, ale pewnie i tak wiele ulegnie poprawie.
      Chyba nie ma wielu fanficków o Igrzyskach Śmierci. Mam nadzieję, że ci się spodoba.
      Czekam na rozdział u Ciebie!

      Usuń
  3. Chyba jeszcze nie zdarzyło mi się czytać jakiegoś opowiadania o tematyce Igrzysk. Jak na jakieś trafiałam, to nie specjalnie mnie zachęcało.
    Po prologu nie wiele można powiedzieć, bo wiadomo, że największa akacja będzie miała miejsce podczas Igrzysk. Mam nadzieję, że wyjdzie z tego ciekawa historia o fajnej akcji. ;)
    Mała uwaga, wszelkie cyfry zapisujemy słownie. :)
    I jestem zaskoczona, ile rozdziałów masz już napisane. :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej. ;)

      Dziękuję bardzo.
      Ogólnie to zawsze mam dylemat. Ktoś mi powiedział, że nazwy Dystryktów powinienem zapisywać słownie, ale już sam nie wiem. :D

      Usuń

Template by Elmo
Snow-Falling-Effect