Mroczne Dni - Bunt wzniecony przez niezadowolonych mieszkańców Dystryktów przeciwko Kapitolowi. Udziału nie brał w nim jedynie Dystrykt Drugi. W trakcie walk z powierzchni zmieciony został Trzynasty. Kapitol wygrał.
Dystrykt - Dwanaście okręgów otaczających stolicę zwaną Kapitolem. Każdy z Dystryktów zajmuje się czymś innym, na przykład Pierwszy wyrobem luksusowych towarów, Dwunasty wydobywaniem węgla, a Jedenasty sadownictwem. Trzy najbogatsze Dystrykty: Dystrykt Pierwszy, Dystrykt Drugi, Dystrykt Czwarty. Znajdują się najbliżej Kapitolu, więc są przez władze nieco faworyzowane.
Kapitol - Stolica Panem. Z pozoru wszystkie ulice Kapitolu są zadbane i piękne, niczego tutaj nie brakuje. Można jednak spotkać niektóre zaniedbane ulice, zamieszkiwane przez bandytów i złodziei. Mieszkańcy stolicy są ekscentryczni, w większości uwielbiają Głodowe Igrzyska.
Głodowe Igrzyska - Coroczny turniej mający zaniechać kolejnych buntów. Co roku z każdego z Dwunastu Dystryktów Panem wybiera się dwóch uczestników, chłopca i dziewczynkę w wieku od dwunastu do osiemnastu lat.
Dożynki - Ceremonia rozpoczynają Głodowe Igrzyska. Organizowana jest w każdym Dystrykcie Panem, właśnie na niej wybiera się uczestników.
Trybut - uczestnik Igrzysk. Łącznie jest ich dwudziestu czterech, jednak w trakcie 50 Głodowych Igrzysk udział brało pięćdziesiąt osób.
Mentor - Mentorem można zostać poprzez wygranie Głodowych Igrzysk. Kiedy ktoś z Dystryktu zwycięży, zostaje zmuszony do opiekowania się podopiecznymi do czasu, gdy triumfatorem nie zostanie kolejna osoba. Najdłużej urząd ten pełniła pierwsza triumfatorka z Dwunastego Dystryktu.
Ośrodek Szkoleniowy - Wysoki budynek, w którym trybuci spędzają trzy dni przed wejściem na arenę.
Parada Trybutów - W trakcie tej uroczystości, trybuci jadą na rydwanach w strojach adekwatnych do zajęć ich Dystryktów, np. górników w przypadku Dwunastego Dystryktu. Na trybunach zasiadają Kapitolińczycy, oglądają swoich faworytów nieco dokładniej. W trakcie tego przedstawienia Prezydent wygłasza uroczystą mowę.
Trening - Dwa dni treningów, na których trybuci przygotowują się do nadchodzących Igrzysk.
Pokaz Indywidualny - Sesja indywidualna, na której każdy zawodnik przedstawia swoje umiejętności sponsorom i Organizatorowi Igrzysk. Oni oceniają wszystkich w skali od jednego do dwunastu.
Wywiad - Ostatnie wydarzenie poprzedzające wejście na arenę. Trybuci rozmawiają z komentatorem przed całym krajem.
Arena - Miejsce, na którym zawodnicy toczą walkę. Za Arenę może służyć wszystko, np. pustynia, las, piękna łąka.
Triumfator - Zwycięzca Igrzysk.
Wioska Zwycięzców - Miejsce, które znajduje się w każdym Dystrykcie. W wiosce mieszka zwycięzca i - jeśli sobie tego zażyczy - jego najbliższa rodzina. Każda ma dwanaście domów, dorabianych jedynie w szczególnych wypadkach.
Akademia - Specjalny Ośrodek Szkoleniowy znajdujący się w Dystryktach Pierwszym, Drugim i Czwartym. O ile na początku posiadał go tylko Drugi (w zasługach za pozostanie wiernym Kapitolowi), o tyle potem przywilej ten otrzymały pozostałe Okręgi. Znajdujący się w Akademiach trenerzy przygotowują młodych mieszkańców do Igrzysk. Nic dziwnego, że potem chętnie się do nich zgłaszają.
Zawodowiec - Nazwa, którą mieszkańcy biednych Dystryktów określają zawodników z Jedynki, Dwójki i Czwórki.
Brak komentarzy
Prześlij komentarz